שלוש סיבות להתחיל ייעוץ ארגוני עכשיו

מערכת שורש  א כסליו, תשפא  11/17/2020

בישראל חברות רבות עוסקות בתחום של ייעוץ ארגוני, אסטרטגי וכד'
.......................

שלוש סיבות להתחיל ייעוץ ארגוני עכשיו

ארגון הוא כמו יצור חי. הוא מנהל יחסי גומלין מתמידים עם הסביבה שבתוכה הוא מתקיים וסיכויי ההישרדות שלו משתנים בהתאם ליכולתו להסתגל, להתייעל ולהתאים את עצמו למציאות המשתנה. לא מפתיע אם כן, שאנחנו שומעים על הרבה חברות שלא מצליחות לעמוד ברף, דועכות לאט, לאט ונעלמות מהשוק. לנוכח האתגרים הברורים עמם נאלצים להתמודד מנהלים בכירים בארגונים, הייעוץ הארגוני הוא כלי יקר מפז, וכעת, הוא קריטי אפילו יותר. בחודשים האחרונים, מאז פרצה לחיינו מגפת הקורונה, ארגונים רבים מוצאים את עצמם מתמודדים עם משבר בקנה מידה שלא הכרנו ובאופן טבעי, מתעורר הצורך להתייעץ עם גורם מקצועי. ייעוץ ארגוני הוא ללא ספק אחד הכלים המשמעותיים ביותר שעומדים לרשותם של מנהלים אשר מעוניינים לשפר את התנהלות הארגון ולהתאים אותה לתנאים המשתנים.

אולם מה יש בתחום של ייעוץ ארגוני, שהפך אותו לשירות שפשוט אי אפשר לוותר עליו? לייעוץ הארגוני יש כמה מעלות עיקריות שהופכות אותו לרלוונטי עבור מנהלי הארגונים, כפי שהוא כיום.

ייעול תהליכים – זה חוסך לכם כסף

הייעוץ הארגוני נועד למעשה לשפר את תפקוד הארגון. לאחר ביצוע תהליך של ייעוץ אסטרטגי, בו נעשה תכנון של מטרות הארגון, כיווני הפעולה שלו וכו', הייעוץ הארגוני מסייע בגיבוש דרכי הפעולה שיאפשרו את היישום של אותה תוכנית. אחד הדברים שהייעוץ הארגוני יכול להועיל בהם הוא למצוא את דרכי הפעולה הכי יעילות, אלה שיאפשרו למנהלים לתעל את המשאבים שעומדים לרשות הארגון, לרבות המשאב האנושי. התנהלות יעילה וחסכונית היא אחד הדברים שיכולים לסייע לארגון להשיג את מטרותיו ולפתח יתרון יחסי לעומת ארגונים מתחרים שקיימים בשוק.

ייעוץ ארגוני – חוות דעת אובייקטיבית

למנהלים בכירים בארגונים יש יתרון משמעותי: הם מכירים את הארגון מצוין. יחד עם זאת, יש כאן גם חיסרון מובנה, והוא הקושי להתבונן בהתנהלות הארגון באופן אובייקטיבי. וכאן נכנס לתמונה היועץ הארגוני, אשר היתרון היחסי שלו הוא דווקא היותו חיצוני לארגון. בשל כך, הוא מסוגל להעניק לדרג הניהולי חוות דעת אובייקטיבית, נטולת סנטימנטים המבוססת על ידע ותפיסות מקצועיות. חוות הדעת מגורם חיצוני, כשלעצמה, עשויה להיות משב רוח מרענן עבור המנהלים בארגון ולסייע בהתחדשות ובגיבוש דרכי פעולה שהולמות את מטרותיו הנוכחיות של הארגון.

להפוך למנהלים טובים יותר

משרות ניהוליות בכירות בדרך כלל טומנות בחובן אתגרים רבים, כאשר אחד המרכזיים שבהם הוא ללא ספק הפן האנושי. מלכתחילה, ייעוץ ארגוני החל להתפתח כתחום מקצועי עם הקמתם של מפעלים גדולים, שהעסיקו מספר רב של עובדים; מה שעורר את הצורך לעסוק בסוגיות הנוגעות לאופני הפעולה של הארגון, כמו הנעת עובדים והקשר בין המנהלים לעובדים. היום, הייעוץ הארגוני הוא תחום ידע שנצבר לגביו ידע מחקרי רב ומי שמחזיקים את הידע הזה הם היועצים הארגוניים. קבלת ייעוץ ארגוני מאפשרת למנהלים להרחיב את הידע שלהם אודות ההיבטים הכי מורכבים בעבודתם, ולרכוש כלים שיאפשרו להם להתמודד עם האתגרים שמביא עמו התפקיד בצורה טובה יותר. ניהול איכותי הוא פקטור קריטי בדרך להצלחת הארגון, והמפגש עם איש מקצוע בתחום עשוי להועיל רבות לסגל הבכיר, ובכך גם לארגון כולו.

למה H.G.C?

כאמור, הייעוץ הארגוני לא היה קיים מאז ומעולם, והחל להתפתח במאות האחרונות, כיום, התחום משגשג ובישראל חברות רבות עוסקות בתחום של ייעוץ ארגוני, אסטרטגי וכד'. חברת H.G.C היא אחת הבולטות בתחום, כשבין לקוחותיה ארגונים שפועלים במגזר הדתי והחרדי כמו "מרכז רבני אירופה", "לב חב"ד" ו"דואר ישירות". היא מציעה שירותים שונים, לרבות ייעוץ אסטרטגי, הטמעת מערכות CRM, בניית תוכנית עסקית, אסטרטגיה שיווקית, הקמת מערכי מכירה ועוד; אשר מטרתם להעניק למנהלי ארגונים פתרונות מקצועיים שיאפשרו להם לקדם אותם. גיל חיים, מייסד החברה אשר משמש בה גם כמנכ"ל, הוא בוגר הטכניון בתחום של ייעוץ אסטרטגי ובעל ניסיון רב בתחום. יחד עם בעלות התפקידים הנוספות בחברה, מספקת H.G.C את כל מה שדרוש לכם על מנת להוביל את החברה שבניהולכם להצלחה.